מדוע לא מבצעים ירי מהאוויר ביו"ש? | בצה"ל עונים לשאלות

קובי פינקלר No Comments on מדוע לא מבצעים ירי מהאוויר ביו"ש? | בצה"ל עונים לשאלות

המבצע בשכם: גורם בצה"ל עונה לשאלות בנושא חיסול הבכיר ומבצע "שובר גלים" | מדוע לא מבצעים ירי מהאוויר, איך מתייחסים לגורמים ברש"פ שמעודדים את הטרור והאם נתפסו המחבלים שהרגו את עידו ברוך ז״ל?

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצה"ל מפרסמים את מאחורי הקלעים של המבצע הצבאי הלילה (בין שני לשלישי) בשכם, במסגרתו חוסל ראש תשתית "גוב האריות" ודיע חוח. בצבא מבהירים כי לא בוצע ירי מהאוויר במהלך המבצע מאחר ולא היה בכך צורך, אף שיתכן שיהיו מקומות שבהם יופעל האמצעי.

בצבא גם השיבו לשאלות בנושא מבצע "שובר גלים"

מדוע אתם לא עושים את זה גם בג’נין? יש שם מאות חמושים.

גורם בצה"ל: ג’נין זה מקום שונה משכם. התופעה בג’נין רחבה יותר מבחינת חוק וסדר, פלילים וכמות הנשק שיש שם. ברמה שאם המשטרה הפלסטינית תעצור בן אדם יבואו חמושים ויפתחו באש נגדם. האיום בשכם שונה מהאיום בג’נין. אנחנו נכנסים בג’נין ובתקופה האחרונה אנחנו נכנסים בין פעם לפעמיים בשבוע מתי שאנחנו צריכים ואנחנו נמשיך להכנס ולהגביר את זה והמטרה היא גם שם להביא את המצב לשינוי.

גוב האריות קיבלו מכה. מה ההערכה שלכם?

ת: המשימה שלי היא שזה ירד ולפרק את התשתית הזאת. אני חושב שהפעילות בחמישה הימים האחרונים מאוד מסייעת בעניין הזה ואנחנו נמשיך לפגוע בהם. אנחנו עוד לא מרוצים והאיום עוד לא הוסר. אבל אנחנו נמשיך לתת להם מכות על הראש. כל מי שנמצא בחיים נמצא בתחושת נרדפות והוא מבין שאפשר בכל רגע להכנס אליו הביתה דרך החלון ולעצור אותו.

איך אתה מתייחס לראש הממשלה הפלסטיני שמגיע לג’נין ומסתובב עם חמושים ומסתובב עם אבא של חאזם שקורא לבצע פיגועים?

ת: אני חושב שזה גרוע מאוד ושזה מסר גרוע לעם הפלסטיני ולמנגנוני הבטחון הפלסטינים ולכל מי שהוא נגד טרור. זה דבר מטורף ולא חכם. לא היה קונצנזוס גם בהנהגה הפלסטינית לגבי הפעולות שלו. אם אני מנסה להבין אותו, הם במצב כל כך מורכב בג’נין שמאוד קשה להם שכל פעם שהם מנסים לעשות משהו טוב גם יוצאת להם טעות. יש להם מאמץ שבמילים יפות וההתחברות לאנשים הם יצליחו לרתום אליהם עוד אנשים.

ש: ראינו גם שרה פלסטינית שהגיעה לשכם לגוב האריות ומגלים אמפתיה לארגון.

ת: אני לא מכיר אמפתיה. אם יבואו לסוכות אבלים נשמע לי יותר הגיוני. המורכבות של הרשות הפלסטינית מול הארגון זה שחלק גדול מהם הם פתחוואים. זאת אומרת שהמנגנונים צריכים לפעול נגד אנשים שהם באופן פרקטי חלק מהם וזה מאתגר עבורם מאוד. השיטות של הרשות לפעולה מול תופעות כאלה הם ב-180 מעלות שונים משלנו.

ש: מי זה הבחור הזה שחיסלתם הלילה, מה העבר שלו?

ת: היה להם שם עאלק מפקד בכיר. בחודשיים האחרונים היו ארבעה או שלושה כאלה. בחור שכולם היו באים אליו והיה משלח אותם לטרור. חלק מהפעולות אנשים באו אליו וקיבלו נשק ויצאו לפיגועים. הוא עשה חיבור לחומרי נפץ. הדירה שלו היוותה סוג של מקום שבאים אליו לפני ואחרי פעולות. הוא לא עשה את זה למשך הרבה זמן.

ש: שני המחבלים שהרגו את עידו ברוך ז״ל היו יעד לפעולה הלילה או שהם עדיין בקסבה?

ת: לצערי הם לא היו שם. הייתי מאוד שמח אם הם היו. היו פעמים בעבר שהם היו שם. אנחנו נמצא אותם, אנחנו נשים עליהם את היד. הם לא היו יעד ספציפי לפעולה הזאת.



0 תגובות